Není to tak dávno, co jsem psal o tom, jak si zřídit autorství na svém webu a dát tak lidem vědět, kdo stojí za daným webem. Ovšem včera John Mueller napsal na google+, že se zobrazování autorství mění. Změna se má týkat zobrazované fotky a počtu kruhů, v kterých je daný autor zařazen. Ano jediné co se tedy po změně zobrazí, bude jen jméno autora. Když jsem se tuto novinku dozvěděl, tak jsem se zamyslel, jaké to má výhody a nevýhody. Nakonec jsem tohle zamyšlení sepsal do jednoho uceleného celku, kterým má být tento článek.

Proklikávanost

Většina lidí si autorství na svůj web dala z důvodu, že autorství zvýší CTR o 25%. Což vede i ke zlepšení pozic ve vyhledávání. Většinu lidí hned napadne, že uživatelé klikli na daný článek především z důvodu fotky. Fotka vzbuzuje důvěryhodnost. Ovšem podle zkušeností googlu je míra prokliků s fotkou, téměř totožná s mírou prokliku článku bez fotky. S tímto tvrzením nesouhlasí několik uživatelů

CTR autorství změna při změně fotky

Ukázka změny CTR podle změny fotky (http://searchenginewatch.com/)

Na grafu je jasně vidět propad, když se fotka autora nezobrazovala. Propad je velice razantní a vůbec se CTR neshodují.

Zobrazení

Google autorství změna ukázka

Změna v autorství náhled

Porovnejte sami, na jaký odkaz kliknete? Já tedy určitě na ten s fotkou. Otázkou je, jak moc si lidi všimnou menší změny, odkazů kde je autorství a kde ne. Odkazy se liší jen v řádku „Autor: Jméno Příjmení“, což není moc výrazné a proto budou mít největší proklikávanost zase odkazy, které jsou mezi prvními.

Výhody

Jaké jsou tedy výhody mít autorství po této změně? Z mého pohledu jsou tu výhody převážně na straně googlu. Jelikož se o vás dozví ještě více detailních informací, které když víte jak a máte dost velké množství podobných informací, můžete skvěle využít pro svůj byznys. Tím i zajištění většího zisku. Z výhod, které jsem dříve vyjmenoval u článku  Jak propojit web s autorem, zbývá jen jen jediná a to budování ranku autora. Což pro některé lidi není zrovna vyžadovaná výhoda.

Pozn. Možnou výhodou je ještě to, že se již asi nebude řešit profilová fotografie, kterou neradi někteří uživatelé ukazovali. Ovšem pokud něco chcete, tak většinou musíte i něco obětovat.

Nevýhody

Nevýhody jsou jen na straně autora, u googlu jsem žádné nevýhody nenašel. Přeci jen změnu dělá sám google, tak že samozřejmě nevýhody pro sebe eliminuje. Autor má hned dvě nevýhody. První nevýhodou je již výše zmiňované shromažďování dat, které se dělo i před tím, ale teď již na oplatku dostanete jen mizerný odkaz, kterého si všimne mizivý počet uživatelů. Druhou nevýhodou je, že se vám sníží počet přístupů na web, ale jen v případě, že jste autorství dosud využívali.

Závěr

Závěr je jasný. Google chce získávat co nejpřesnější údaje a to s co nejmenším úsilím. Google říká, že změnu provádí z důvodu sjednocení vzhledu vyhledávání na všech zařízeních, ale to je jen chabá výmluva. Načítání tak malého obrázku moc času nezabere ani na pomalém připojení. A pokud jde o to, že u některých výsledků byla fotka a u některých ne, tak to je na každém, zdali si autorství pořídil. Pro mě je tedy autorství po této změně nepřínosné a proto si autorství zase zruším. Jaký je váš názor na tuto změnu?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post Navigation