Včera 16. 9. 2013 postihl T-mobile masivní výpadek, který se týkal jen některých čísel. Sám t-mobile odhaduje čísla na několik tisíc a říká, že problém trval od 19:00, přibližně do 9:00 následujícího dne. Na vině byl problém na síťové infrastruktuře, ale tomu se v tomto článku věnovat nechci. Chci probrat jen jednu věc, že facebook je síť na sdílení informací, ale ne firemní web na informace o výpadcích a jiných informacích, které se týkají většiny zákazníků.

Nemám nic proti tomu, aby se informace uveřejnila na facebookové stránce dané firmy, ale ať také především uveřejní daný problém na své webové stránce. Přeci, když budete mít nějaký výpadek nebo nějaký jiný problém, zajdete napřed na stránky výrobce/firmy. Na této stránce budete hledat informaci, zdali má podobný problém více lidí a nebo je problém jenom u vás. Když totiž bude mít problém více lidí, tak s největší pravděpodobností není problém u vás, ale někde jinde. Když ovšem přijdete na stránky firmy a tam nikde nic napsáno není, tak se domníváte, že chyba je u vás a snažíte se ji nějak řešit.

To samozřejmě začali dělat i zákazníci t-mobilu. Začali mobily restartovat, když ovšem restart nepomohl domnívali se, že je mobil porouchaný a dosti je to rozzuřilo, a tak někdy z horkou hlavou mobilem hodili o zem. Tento postup považuji za bláznivý, mobil nefunguje, tak jej položím a neřeším. Tak že jistě nebudu t-mobile obviňovat z toho, že si někdo rozbil mobil. Problém je v tom, že t-mobile napsal o poruše, na svým facebooku. Je dobré, že aspoň nějakou zprávu o poruše napsali, ale ne každý informaci na facebooku dohledá a i kdyby, tak ne každý se k ní může vyjádřit, jelikož pro napsání komentáře, je potřeba se na facebook přihlásit a to bez účtu uděláte asi těžko. Někdo může namítnout, že je to jejich vina, že nemají facebook a mají si ho založit, nebo že nemusí vyjadřovat svůj názor, či že to takto dělá více firem. Ano právě, že tohle dělá více firem, a proto jsem sepsal tento článek. Dnešní firmy berou facebook jako samozřejmost. Dávají si facebook komentáře pod články, pořádají soutěže, kterých se mohou zúčasnit jen uživatelé facebooku, nebo právě dávají důležité informace jenom na facebook.

Uvědomte si prosím, že mít facebook či jiný účet na internetu není povinnost lidí. Že každý se chce vyjádřit k danému problému a to bez výjimky, že tyto zákazníci vám za danou službu platí a vy jim nedáváte vůbec žádnou volnost. Buď jsi na facebooku a nebo se nemůžeš vyjadřovat, soutěžit a nebo nemáš informace včas. Proto je nanejvýš vhodné zpřístupnit dané informace všem, ať již mají účet na facebooku, twitteru, g+ nebo kdekoliv jinde. Takové zpřístupnění informací je velmi snadné a to dát informace na svůj web a mít možnost komentovat (ne facebook komentáři). Vím ovšem proč, tohle firmy dělají, říkají si, že na facebooku je skoro každý a kdo tam není, ten není pro nás důležitý. Také si facebook určitě volí z důvodu snadné manipulace. Napíší jeden status a informace je venku, natož na webu by museli napsat článek a vyjadřovat se k více lidem, jelikož by tam měl přístup každý a také by to více lidí našlo. Dalším problémem je, jak článek o výpadku zařadit do webu, který je nějak upravený, ale s tímto se má již dávno počítat. Problémy se dříve či později objeví všude.

Proto bych byl rád, když by firmy zase začaly využívat své firemní weby. Je mi jasné, že má prosba je jako hodit kamínek do moře, ale možná, že se přidá více lidí a firmy si to konečně uvědomí. Jaký je tedy váš názor na to, že firmy až moc využívají facebooku?

3 komentáře k článku “Facebook není synonymum pro firemní web

  1. Mám podobný názor. Facebook tady dnes je a zítra bude něco jiného. Ovšem firma by měla se zákazníky komunikovat na svém webu. Ať si klidně k hezkému webu udělají záložku „Aktuality“ a tam blogují krátké příspěvky a oznámení o poruchách. Já taky nemám na FB účet a ani nehodlám konto zřizovat. A proč bych měl na facebook lézt a hledat, jestli snad můj operátor nemá poruchu? Umí nám poslat SMS nebo mail s každou kravinou nebo reklamou, ale už ne o poruše síté v okolí sídla registrace SIM? To je divné.

  2. Martin 23.9.2013 v 14.35 říká:

    Sice není povinnost mít facebook, ale musíme si uvědomit, že informace z facebooku dnes již přejímají i jiná média, nejen ta internetová. Takže informovat na facebook je v pořádku.

    • admin Autor článku 23.9.2013 v 15.23 říká:

      Ano možná ostatní média přejímají informace z Facebooku, ale až po určité době. Ovšem zákazník hledá informaci okamžitě a ně až po 5 hodinách problému. Poté také automaticky zamíří na firemní web a nebude vyhledávat přes vyhledávač. Tak že jsem stále názoru, že dávat důležité (všechny) informace co se týkají firmy jenom na Facebook, není správná volba. už jenom proto, že se k nim nemohou všichni vyjádřit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post Navigation