Google Authorship, ať již jste toto slovní spojení slyšeli anebo ne, určitě zbystřete a pročtěte si tento článek. Authorship od Googlu je jednoduché a efektivní propojení autora s jeho obsahem, který vytváří na internetu. Toto projení je výhodné pro obě strany, google lépe vyfiltruje kvalitní obsah a vy získáte zajímavější zobrazení ve vyhledávání.
Začínáme
v polovině roku 2011 Google představil novou funkci, kterou implementoval do vlastního vyhledávání. Jednalo se o dobrovolné propojení autora s jeho obsahem. Po propojení obsahu se svým jménem, se po určité době, začala ve vyhledávání objevovat fotografie a jméno autora.
Proč authorship využívat?
Denně vznikne spousty nových webů, některé s kvalitnějším obsahem, některé jsou jen pokusy. Ovšem čím více webů, tím hůře se prosadíte ve vyhledávání. Prosazení bude pro vás o to těžší, když se bude jednat o úplně nový web. Google jej zaindexuje klidně i do pár hodin, když mu pomůžete, ale na nějaké pořádné pozice se dostanete až za dlouhou dobu. V tomto směru vám přesně pomůže authorship, který vám pomůže zvýšit váš author rank.
Author rank se určuje podle kvalitu obsahu, který je s vámi propojený, jak moc lidí jej sdílí a také kolik lidí si vás přidalo na síti Google+. K přibližnému zjištění Author ranku můžete využít tuto stránku. Jak je vám tedy již jasné, tak pro autora s vysokým rankem, bude snazší dostat nový web, do vyšších pozic ve vyhledávání a to za kratší čas. Pokud si říkáte, že není důležité být na první stránce vyhledávání, tak si uvědomte jednu věc, jen 4% uživatelů se podívají ještě na druhou stranu vyhledávání. Tak že pokud jste až na třetí straně, tak máte velice nízkou šanci, že vás uživatel najde.
Proč authorship vznikl?
Odpovědí je hned několik. Google jistě chtěl prosadit svojí v tu dobu novou sociální síť Google+. On totiž google svou sociální síť propojuje se vším. Druhý důvod je, že chce oddělit nesmyslný a nekvalitní obsah, od obsahu, na kterým si autoři dají záležet. Třetím nepochybným důvodem, je získání co nejvíce informací o lidech a díky tomu pak na ně lépe cílit reklamu. Google je přeci živ z inzerce a ta se nejlépe cílí, když máte co nejvíce informací o uživateli.
Založení
Již jsme si řekli, jaké výhody má authorship a proč jej google založil. Pojďme si tedy říci, jak docílíme toho, aby byl obsah propojený s námi, jako s autorem. První podmínkou je, že je potřeba mít Google+ profil, pokud jej ještě nemáte, tak si jej vytvořte zde.Na profilu musíte mít také fotku svého obličeje. Poté se řiďte podle pokynů níže. Máte na výběr ze dvou možností, jak ověřit, že jste autorem daného obsahu.
1. Ověření emailové adresy
- Potřebujete emailovou adresu, která má koncovku stejnou, jako je adresa vašeho webu. Např. zde je adresa webu doprofilu.cz, proto je potřeba vlastnit email s @doprofilu.cz
- U každého článku, příspěvku zkontrolujte, zdali je uvedeno celé vaše jméno, které se přesně shoduje s tím, které máte uvedené na svém profilu na google+
- Přihlašte se na svůj účet u googlu a poté přejděte na stránku Autorství a vyplňte do příslušné kolonky email, propojený s doménou
- Bez ohledu na počet článků, ke kterému chcete autorství přiřadit, lze zadat email pouze jednou
- Na uvedený email, vám přijde ověřovací kód, kterým ověříte vlastnictví emailu
- Email se automaticky přiřadí do sekce Kontaktní údaje do části Práce, tato část je veřejná pro lidi ve vašich kruzích. Pokud tedy nechcete, aby se jim email zobrazoval, zvolte místo kolonky Vaše kruhy -> Pouze já. Také se vám automaticky připojení odkaz do sekce Kam přispívám
- Posledním krokem je ověřit si, zdali jste správně ověřili autorství. To zjistíte na této stránce, kam zadáte adresu nějakého článku, který je propojen s vámi.
2. Propojení obsahu s profilem Google+
Druhá možnost propojení vašeho obsahu s vámi jako autorem je pomocí odkazu na google+ profil autora. Tím řeknete, jaký článek, který autor napsal.
- Na svůj web přidejte odkaz na profil Google+, který bude vypadat následovně
<a href=“[url_profilu]?rel=author“>Vaše jméno</a>
- Místo [url_profilu] zadejte URl svého profilu. Odkaz tedy bude vypadat např. takto
<a href=“https://plus.google.com/108867147922120961927?rel=author“>Petr Baloun</a>
- Je také možné, využít link, který nepotřebuje vepisovat vaše jméno. Ten vypadá takto
<link rel=“author“ href=“https://plus.google.com/108867147922120961927/“ />
- Dalším důležitým krokem je, přidání odkazu do sekce Kam přispívám. Do této sekce se dostanete přes tento odkaz. Poté již jen přidáte klikněte na Přidat vlastní odkaz a vyplňte adresu a název.
- Důležitá je jedna věc, je nutné, aby se odkazy kam přispíváte zobrazovali veřejně, a proto tuto možnost zvolte
- Již jen zase zbývá si ověřit, zdali jsme autorství propojili správně. Zjistit správné propojení
WordPress zjednodušení
Pokud vytváříte web na redakčním systému wordpress máte již z poloviny vyhráno. Sám wordpress v sobě nemá zabudovanou možnost propojení webu s profilem na google+. Ovšem pro přidání této funkce stačí nainstalovat jeden ze SEO pluginů. Např. All in SEO
Poté co si jeden z těchto pluginů nainstalujete, tak se vám v nastavení profilu ve wordpressu zobrazí kolonky pro sociální sítě.
Po zadání je ještě nutné přidat odkaz na web, do svého google+ profilu. Jako tomu bylo v situaci 2.
Použití
Pokud chcete své stránky ještě více zviditelnit (fotka autora ve vyhledávání přinese až o 35% více návštěv) nebo se stát kvalitním autorem, tak jistě neváhejte a využijte této příležitosti. Zatím totiž tuto možnost moc lidí v České republice nevyužilo a o to větší máte šanci se probojovat výš ve výsledcích vyhledávání.
Pokud se vám tento článek líbí, budu velice rád, když jej budete sdílet dál. Velkou radost mi udělá, i když se podělíte o své zkušenosti níže v komentářích.