Všichni jistě znáte webdesign. To je návrh vzhledu všech webů. Je velice důležitý, ale ne zase natolik jako obsah. Ale v tomto článku nejde o vzhled webů, ale vašich sociálních profilů. Přesněji řečeno Facebook Timeline a Google+ profilu.
Pro úspěšné vytvoření jakéhokoliv designu je potřeba mít již připravenou vizi a s tou také souvisí již připravené rozměry. Návrh designu na sociální profil je o to jednoduší, že rozměry jsou pevně dané. Těžší zase o to, že ne vždy tyto rozměry musí vyhovovat a nemusí se vždy do nich vše potřebné přehledně vejít.
Co je tedy dobré udělat, aby jste vytvořili kvalitní design na váš profil, ať již se jedná o firemní profil či osobní. Je důležité dodržet hlavně u firemního tématiku takového návrhu, aby hned na první pohled bylo jasné, co lze na profilu najít. U osobního profilu, zase aby vyjadřoval člověka a jeho povahu.
Dalším bodem je také nějaké kvalitní rozložení obsahu v designu. Přeci jen heslo „Málo je někdy víc“, se zde hodí. Nesnažte se nacpat do profilu vše co jen jde. Můžete zbylé důležité věci vyplnit přímo na profilu.
Posledním bodem je, aby design zaujal. Lidé déle zůstanou na profilu a proto také si přečtou více informací a také budou více sdílet. A v neposlední řadě pokud váš design bude poutavý jistě se buď zeptají jak jste jej vytvořili a nebo kde jej sehnat.
Teď ovšem k tomu nejdůležitějšímu a to je návrh takového profilu. Proto jsme pro vás připravili rozměry dvou profilů nejznámějších sociálních sítí. Jak jsem již v úvodu zmiňoval jedná se o Google+ a Facebook.
První si vezmeme profil na G+. Tento profil se od začátku sociální sítě trošku změnil a to tím, že úvodní ikona je již v kruhu a ne ve čtverci a také tím, že hlavní fotografie je mnohem větší než na začátku (skoro 3x).
Rozměry jsou následující a to, že šířka je 1550 px a celková výška 885 px. Proč říkám celková šířka? Jak jste si jistě všimli, tak je plocha rozdělena na dva úseky. Jeden je vyplněn černou barvou a druhý šedou. Šedý úsek se zobrazí na profilu, až když srolujete nahoru. Černá část je vidět hned při vstupu na profil.
Dalším profilem v pořadí je facebook Timeline. Který je o poznání menší. A má čtvercovou profilovou fotografii.
Rozměry profilu na Facebooku jsou následující. Šířka celková je 851 px a výška je 315 px. Ovšem jistě se bude hodit i vědět, jak daleko je umístěna profilová fotka, která má základní rozměr 180 x 180 – na profilu je ovšem zmenšena na 160 x 160. Tato fotka je umístěna od levého okraje 23 px a od pravého 658 px. Od horního okraje je vzdálena 210 px.
A co říci závěrem, že design sice není to nejdůležitější, ale první úsudek si návštěvník dělá vždy pohledem. Tak že se snažte.