Google authorship, velice příjemný nápad a vítané vylepšení. Dobrý způsob jak si vybudovat nějaké jméno a dostat se do podvědomí vyhledávačů, aniž by jste zaplatili jedinou korunu. Bohužel tomuto nápadu již odzvonil zvonec.

Není tomu zas tak dávno, co jsem psal o tom, jak si zřídit authorship. Byl to velice zajímavý nápad. Měl propojit vaše jméno vás samotné s vámi tvořeným obsahem. Vyhledávač tedy neměl koukat jen na to, na jaké stránce je obsah publikován, ale i kým je publikován. Google předpokládal, že se lidi budou hlásit jen ke kvalitnímu obsahu. Také tomu tak bylo.

Ovšem jednoho dne nastal zvrat. Změna se konala v tom, že se již nezobrazovala fotka autora v SERP, ale již jen jeho jméno a odkaz na profil na G+. Google tuto změnu vysvětloval tak, že chtěl sjednotit výsledky. Ovšem je jasné, že hlavním důvodem bylo, že fotka poutala více pozornosti než Google zamýšlel. Díky pozornosti uživatelé více klikali na odkazy s fotkou a méně na reklamu, z které je Google živ.

Dalším hřebíčkem do rakve pro google autorství, byla změna pravidel pro založení účtu u Googlu. Do této změny bylo nutné zakládat účet pod pravým jménem. Po změně si již jméno můžete vymyslet, tímto autorství ztratilo na významu, protože každý si mohl založit falešný účet a spojit ho s nekvalitním obsahem.

Posledním a jasným důkazem, že již autorství google zahodil, bylo zmizení statistik autora z google webmaster tools. jakmile tyto statistiky zmizely, všichni jen očekávali, kdy autorství skončí úplně. Tento den právě nastal a již už nenaleznete jméno autora ani v SERP ani v google obrázcích.

Google tuto změnu hájí tím, že informace o autorovi pro uživatele nebyli tak přínosné, jak si ze začátku mysleli. V některých případech, byli uživatelé dokonce odpuzeni. John Mueler tvrdí, že autorství není ani přínosné, ale ani škodlivé.

Pokud jste zvědavý, v našich testech se nezdá, že by odstranění autorství snížilo návštěvnost stránek, taktéž nezvýšilo prokliky reklam. Podobné změny robíme proto, aby jsme uživatelům zpříjemnili zkušenosti s vyhledáváním.

Google také radí, aby tvůrci webu využívali tzv. snippets (strukturované úryvky), které dělají váš odkaz v SERP atraktivnější. Jedná se třeba o zobrazení hodnocení či obrázek který se týká článku. Bohužel ne u všech se tyto úryvky dají využít a nedají se využít na budování ranku autora.

Můj osobní názor je, že je škoda, že se autorství ruší. Byl to skvělý nápad, jak pomoc autorům, kteří se nestydí za svůj obsah a především jediná možnost, jak zdarma dostat články na novém webu do popředí. Jak to bude s rankem autora nikdo neví. Jelikož google ale už nemá authorship, tak se dá očekávat, že již ani rank autora neexistuje.

Využívali jste vy sami google autorství ? Budovali jste si své jméno nebo jste autorství vůbec nezkusili či jej smazali hned po změně zobrazování? Osobní názory a postřehy můžete vyjádřit dole v komentářích.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post Navigation