Takzvaná propagace affiliate odkazy, je čím dál více populární. Někteří uživatelé neví vůbec o co jde, ti znalejší ví, že lze díky těmto odkazům vydělat pěkné peníze. Z tohoto důvodu je affiliate různě obtížný, podle toho, jakou máte cílovou skupinu. Dnes si tedy ukážeme proč klikat na tyto odkazy, ať jste již úplný začátečník či odborník ve světě internetu a díky tomu umožnit vydělat někomu nějakou kačku.

Co je affiliate

Affiliate je provizní program. Tedy program, kdy někdo doporučuje nějaký produkt a má z toho nějakou odměnu. Většinou odměnou je nějaká část, z celého nákupu. Z této definice je již jasné, co je affiliate odkaz. Tento odkaz je unikátní pro každého uživatele, aby se dalo zjistit, kdo vás přivedl. Odkaz může vypadat třeba takto domena.cz/stranka.html?affd=250 ,kde číslo 250 je unikátní číslo uživatele, který vás přivedl. Tento uživatel získá např 3% z vašeho nákupu. Proto je nutné, aby jste daný produkt nebo v daném obchodě nakoupili.

Skrývání

Někteří affiliaťáci tyto odkazy skrývají pomocí zkracovačů, jako je např. bit.ly . Důvodů je hned několik, buď je odkaz velice dlouhý, chtějí podrobné statistiky a nebo chtějí oklamat návštěvníka. První důvod, kterým je kratší forma, je pochopitelná, pokud posíláte odkaz třeba po sociálních sítích. Prostě kamkoliv, kde máte omezený počet znaků. Druhá výmluva nebo chcete-li důvod, jsou statistiky. Tyto statistiky dokážou být dosti detailní, ovšem málo affiliáků z nich vyčte něco zajímavého. Poslední a nejhorším důvodem, je oklamání zákazníka. Podle zkušenosti na webu inwebstor.cz, která je 3 roky stará, není žádný rozdíl mezi CTR zkráceného odkazu a originálního affiliate odkazu. Rozdíl nastane většinou tehdy, když se snažíte pomocí affiliate, vydělat na někom v IT znalejším. Tito lidé, z nějakého důvodu většinou odkazy obejdou. Způsobů jak odkazy obejít je hned několik, ty tu ovšem rozebírat nebudeme. Ovšem BFU (běžný franta uživatel) nemá vůbec o nějakých provizních odkazech potuchy a tak klikne na jakýkoliv odkaz. Sám si vzpomínám, když jsem ještě affiliate odkazy neznal. Klikal jsem na vše co šlo.

Ne/klikat

Kdy tedy klikat na odkazy a proč vlastně? Jsou dva základní styly propagování pomocí affiliate. Buď sepsání vlastní zkušenosti a nebo pomocí nějaké výhody (např. slevy). U sepsání zkušeností jsou ještě dvě možnosti, buď člověk opravdu produkt/službu vyzkoušel a sepisuje opravdové zkušenosti nebo sepisuje fiktivní zkušenosti za účelem získat co nejvíce konverzí. Pokud se jedná o první případ a člověk opravdu doporučuje něco, co má vyzkoušené, tak se přes daný odkaz normálně prokliknu, protože si dal tu práci a čas sepsat a vyzkoušet produkt. K tomu ovšem ještě musel za daný produkt/službu zaplatit, proto je ještě důležitější, abychom se prokliky, jelikož tím se investice autora vrátí zpět.

Tady se dostáváme k samotnému důvodu, proč na odkazy kliknout. Člověka odměníme, za práci, kterou vykonal a velice nám pomohla. Ovšem to nejlepší na tom je, že mi dáváme někomu odměnu, aniž by nám ubylo. Provize totiž platí majitel produktu/služby. Co se ovšem stane, když neklikneme na odkaz? Daný autor článku nebude mít do budoucna tolika peněz, aby si mohl pořídit další služby/produkty na zkoušení.Nebude mít ani volný čas na sepsání zkušeností nebo získání slev. Díky tomu již nezískáte objektivní názor, na vámi hledanou službu/produkt.

Teď je ovšem otázkou, kdy na odkaz neklikat. Na odkaz neklikám, když je zřejmé, že byl článek sepsaný jen z důvodu výdělku. Proto článek, ani nepopisuje pravdu a mohu se v produktu/službě pěkně zmýlit a zbytečně vyhodit peníze. Takovéhoto člověka nechci podporovat. Druhým případem, kdy neklikám je, když nemám na výběr a třeba sleva se mi zobrazí až po kliknutí na odkaz. Chci  napřed zkusit, zdali sleva funguje a pak případně autorovi připsat provizi za můj nákup.

Mentalita

Bohužel, nevím proč, ale většina lidí nepřeje druhým úspěch, minimálně, když ho nemají oni sami. Nevím, zda-li je to jen v České republice nebo i v jiných zemích. Příkladem je, když si někdo dá práci se sepsáním svých zkušeností. Stráví spousty času, nad ucelením všeho do smysluplného obsahu a pak to doplní pár affiliate odkazy. Poté přijde někdo komu článek pomůže, ale neprojde před odkaz naschvál, protože přeci nebude někomu dávat peníze za nic. Natož, když je nemá ani on sám. Ovšem tahle myšlenka je dosti mylná. Za 1) člověk se s námi podělil o zkušenosti a pomohl nám si tedy vybrat, 2) ty peníze nejdou z vaší kapsy, ale z kapsy toho u koho nakoupíte. Nevidím tedy jediný důvod, proč se přes affiliate odkaz v článku neprokliknout. Affiliate je o tom, že je spokojený jak zákazník (vy), zprostředkovatel (autor článku) i společnost (výrobce). Natož ještě v případě, kdy vám zprostředkovatel umožní snížit cenu nákupu, pomocí nějaké slevy, je již nepřípustné, že mu nedáte odměnu ve smyslu, prokliknutí se jeho affiliate odkazem.

Klikejte, co nejvíce můžete, ať autoři kvalitních recenzí, či slev může dále dělat svojí práci. Budu rád, když budete sdílet!

16 komentářů k článku “Proč klikat na affiliate odkazy?

  1. Popravdě, dlouho jsem byl součástí tý skupiny nemorálních, kteří nechtěli podpořit ostatní kliknutím na reklamu a raději opsali adresu do prohlížeče bez affil id. Proč? Protože v tý době nešlo o vydělávání peněz, ale o vydělávání surovin a jinejch blbostí ve hrách, který pak znamenali, že ty lidi na tom byli v těch hrách líp než já, což mě sralo 😀
    Dneska když se začínam zajímat o affil kliknu rád. Na reklamy jsem klikal vždycky, když mě zaujaly (když mě přepadla zvědavost díky zajímavýmu titulku nebo obrázku v reklamě). Na špatnou reklamu (nezajímavou) nekliknu ani kdyby na tom webu byly nejzajímavější články na světě…

    • admin Autor článku 21.10.2014 v 19.36 říká:

      Pokud by se mi zobrazovala reklama na to, co právě sháním nebo pro mě měla nějaký přínos, tak bych na ni klikl. Zatím jsem se však s takovou reklamou nesetkal. Vše bylo opožděné a již neaktuální.
      S téma odkazy na hry, to ti nejspíše někdo posílal přes email? Nebo to byly affiliate odkazy z her v reklamách googlu?

  2. classic 16.10.2014 v 21.45 říká:

    nevim ci si rozumime. Kouknu do popisu a kdyz me inzerat zaujme, napisu url do adresovyho radku. tedy inzerent za me nezaplati nic (taky aby za me neco platil:)

    • admin Autor článku 17.10.2014 v 6.49 říká:

      No většinou, ale popisky nejsou pravdivé. Minimálně nejsou aktuální, tak že nevidím důvod, proč bych takto měl šetřit peníze někomu, kdo si za tu reklamu zaplatil. Natož, když popisek lže. Jak jsem však psal výše, mně se reklamy nezobrazují. Já už je totiž permanentně blokuji.

  3. tak ja na to jdu obracene. Kdyz mi v SERPu vyjedou prvni reklamy, tak je natukam manualne. A strejda ma po ptakach.

    • admin Autor článku 13.10.2014 v 21.34 říká:

      To naťukání všech reklam má za účel, aby inzerenti zaplatili, za člověka, který jim žádné peníze nepřivedl?
      Či je za tím jiný úmysl?

      • Spíš to chápu tak, že naopak nezaplatí inzerenti za proklik googlu nebo seznamu 🙂 Ale osobně to nedělám, pod první „sponzorovaný“ výsledky hledání jedu rovnou dolu. Nepamatuju se, že bych někdy našel díky sponzorovanejm odkazum ve výsledcích vyhledávání to, co jsem potřeboval…

        • admin Autor článku 21.10.2014 v 19.33 říká:

          Jak jsem psal, nevím proč bych měl šetřit peníze někomu, kdo si za to zaplatil a k tomu ještě většinou popisek není pravdivý.
          To, že ve sponzorovaných odkazech nenajdeš co hledáš je jasný, jinak by nemuseli být sponzorovaný, aby se zobrazili vysoko :).

        • jj, presne tak jsem to myslel.

          Casto ale jeste narazim na jednu srandu, pod placenym odkazem je ten samy odkaz neplaceny, napr. booking a pod.

          a casto hledam neco, o cem dopredu nevim, jestli odkaz ma nebo nema smysl. napr. pilotni skoly poskytujici pilotni licence dle EASA (evropske smernice) na zapadnim pobrezi USA.

          • admin Autor článku 25.11.2014 v 19.21 říká:

            Jo to se mi taky několikrát stávalo. Reklama a hned pod tím, stejný neplacený odkaz. Jak jsem již psal, já jsem si reklamy zablokoval, jelikož jsem na reklamních odkazech nikdy nenašel to co jsem potřeboval. Ono je to logické, protože reklamu si zaplatí ten, kdo na dané stránce něco vydělá.
            Tak že jsem do doby, než jsem reklamu zablokoval, rovnou reklamní inzerci přeskakoval.

  4. Lukáš 6.10.2014 v 13.06 říká:

    A já si dovolím ne zcela souhlasit – čím větší slávu affil má, tím víc zm^dů se rojí. Mám na mysli fake recenze, milion absolutně zbytečných webů s naprosto smyšleným textem. Člověk bohužel musí, a o to těžší to má BFU, rozeznávat weby a důvěryhodnost článků.

    Tam kde vidím, že je to dělaný jen pro affil, tam bych neklikl ani za mák. Pokud webu věřím, pak mi nedělá problém nakoupit skrze affil či kliknout na reklamu.

    • admin Autor článku 7.10.2014 v 7.36 říká:

      Zdravím, pokud jste opravdu článek četl, tak víte, že přesně to co jste napsal v komentáři jsem napsal i já v článku. Pokud je vidět, že je recenze smyšlená a vše je dělané jen za účelem výnosu, tak na affiliate odkazy taky neklikám. Úplně stejně to mám s reklamou.

  5. A podobně je to i s kontextovou reklamou.

    Na webech, které mají zajímavý obsah, se vůbec neštítím kliknout na reklamu, která mě zaujme. Dobrý obsah totiž málokdo bude vytvářet jen tak pro zábavu.

    • admin Autor článku 5.10.2014 v 18.14 říká:

      Málokdy vidím reklamu, která mě zaujme a nebo je opravdu k tématu webu. Většinou se mi zobrazuje reklama na to, co jsem dříve hledal a již jsem zakoupil. Taková reklama je tedy neúčinná a již tedy nějakou dobu využívám AdBlock. Článek o tom jak ho využívat jsem již psal.
      Ovšem, když je opravdu reklama přínosná taky s ní nemám problém.

  6. Velmi pěkně napsáno. Jako by si mi to vzal z úst. Máš na to opravdu zdravý názor.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post Navigation