Ne nebojte se dnešní článek nebude o nákupním košíku, který najdete v každém supermarketu. Dneska bude řeč o jeho menším bráškovi, který najdete v každém eshopu. Na konci minulého roku byla zveřejněna zajímavá infografika, kde jsou seskupeny informace o tom, co samotní uživatelé očekávají od eshopu, kam přišli nakupovat. Já jsem se ovšem zaměřil jen na jednu část a tou je využití samotného nákupního košíku.
Nikdy jsem žádný eshop nevlastnil, ani jsem žádného nebyl součástí. Proto na tuto věc mohu pohlížet jen ze strany uživatele, který chce něco koupit na daném shopu. Ovšem pro majitele eshopů, bude toto jistě zajímavé zjištění a pro samotné nakupující takové zpestření, do jaké skupiny patří. Pojďme se tedy podívat, k čemu návštěvníci využívají nákupní košík a jak velké části se daná činnost týká.
Z grafu je jasně patrné, že převažují uživatelé (58%), kteří využívají nákupní košík, přímo k tomu k čemu byl určen. 19% návštěvníku využívá košík, k ukládání oblíbených věcí, které na eshopu našli. 13% zkouší, zdali po vložení vybraného zboží, nezískají nějaký bonus (slevu,dopravu zdarma,atd.). Zbylých 11% opustí eshop ještě dříve, než dokončí objednávku.
Podle mě tyto hodnoty lze ovlivnit tím, jak moc se návštěvník na eshopu orientuje a jak moc má rozsáhlí sortiment. Já sám nakoupím raději v jednom eshopu více věcí najednou (jedno poštovné,jedno vyplňování údajů, atd.) než objednávat zboží na více eshopech. Pokud se na eshopu rychle nezorientuji, tak rychle odcházím. Co u mě ještě rozhoduje, jsou informace o daném produktu a případná rychlost odpovědi, na položený dotaz. A jak jste na tom vy? Do jaké skupiny patříte a čím vás dokáže eshop nadchnout?