Copywriting.cz je web, kde můžete prodat své vytvořené texty a nebo je zakoupit. Ovšem to se v březnu letošního roku změnilo. Do systému byly včleněny dva staro-nové PPP systémy WebPost a PayPost. Proč se tak stalo a jaké vylepšení to přineslo, nejen pro uživatele se dozvíte v tomto rozhovoru, který jsme pro vás zprostředkovali s programátorem tohoto projektu a zároveň i částečným vlastníkem Otakarem Pěnkavou, kterého můžete znát z podnikatelského fóra WebDeal .

Otakare, před rokem jsi spustil dva PPP systémy (WebPost a PayPost), co tě k tomu vedlo? A proč zrovna dva?

V době, kdy jsem začínal pracovat na PayPostu byl na trhu pouze jeden systém. Bylo proto logické rozšířit portfólio tímto směrem a ukousnout si podíl na trhu. Protože ale vývoj trval déle než jsem plánoval (objevilo se spousta problémů, které jsem nikdy předtím nemusel řešit) a mezitím než došlo ke spuštění do ostrého provozu, přibyla ještě jedna konkurence. Když jsem pak konečně spustil PayPost.cz, tak trh vypadal úplně jinak než půl roku předtím kdy jsem začínal pracovat na systému.

O vybudování dalšího systému jsem začal uvažovat asi až týden po spuštění PayPostu, který měl velmi přísná pravidla pro přidání webů. Šlo čistě jen o větší podíl na trhu, kdy schvalovacím procesem PayPostu prošel sotva každý 5. přidaný web. Snažil jsem se tak vyhovět i jiným uživatelům, kteří neměli web, který by splňoval přísné požadavky.

 

Půl roku na to (11.10.2013), jsi s Honzou Linhartem spustil systém Copywriting.cz . Proč jsi po spuštění dvou svých PPP systému spustil další s Honzou?

Copywriting.cz nebyl tvořen jako systém pro nákup reklamních článků, ale jako systém určený pro zajišťování textařských služeb. O možném nástupci PayPostu a WebPostu jsme začali uvažovat někdy na začátku prosince 2013. Tehdy jsme ještě ale PPP systém tvořili jako zvláštní systém. Takže by byly vedle sebe 2 systémy – jeden na texty a jeden na reklamní články a to hlavně z důvodu zachování jednoduchosti obou systémů. To jsme ale nakonec přehodnotili po delší diskuzi, kdy jsme návrh prezentovali třeba na WebDealu. K rozhodnutí opustit ideu vlastních PPP systémů byl fakt, že se mi s Honzou Linhartem velmi dobře spolupracuje, oba se specializujeme na něco jiného a dohromady se skvěle doplňujeme. Každý se na projekt díváme z jiného úhlu pohledu a jak je vidět na projektu – svědčí mu to.

 

Poté co se spustil copywriting, ses věnoval především jemu. Bylo to z důvodu, že PayPost a WebPost, již nebyly výdělečné a měli se stát součástí copywritingu?

Zisk nebyl tím hlavním důvodem, PayPost s WebPostem do konce roku vydělávaly víc než Copywriting. Jejich slabinou byl ale špatně navržený systém. Chybělo tam spousta funkcí, základ by se musel přeprogramovat. Snazší bylo prostě naprogramovat nový systém, nemělo cenu vyvíjet takový systém. Koncem listopadu jsem si řekl, že systémy musí pryč. V případě jakéhokoliv problému jeho vyřešení trvalo násobně déle než stejný problém na Copywritingu, udržovat jejich chod bylo neefektivní.

 

Letošním rokem se PayPost i WebPost staly součástí Copywritingu. Bylo již plánováno od začátku vybudování Copywritingu? A pokud ne, proč ses rozhodl všechny tři systémy sloučit?

Jak už jsem psal výš, plánováno to nebylo. Původně byl Copywriting vytvořen jako třetí systém. Oproti PayPostu a WebPostu měl ale jeden podstatný rozdíl – nový systém. Sice jsem při tvorbě vycházel ze systému PayPostu, ale vzal jsem z něj jen ty části, které se povedly. Ty nepovedené jsem přepsal a poučil se z chyb starého systému. Je pravdou, že PayPost s WebPostem čekala náhrada (vč. sloučení), ale až donedávna jsme k PPP přistupovali jako k dalšímu systému.

 

Bylo těžké tak nějak rozdílné weby (pro různé okruhy lidí), sloučit, aby to stále dávalo hlavu a patu?

Nejtěžší na tom bylo menu. Jak to celé uspořádat, aby to dávalo smysl a lidé se v tom neztráceli. Měli jsme asi 5 nebo 6 různých návrhů, z nichž jsme 3 námi nejpovedenější zveřejnili na WebDealu (copywriting-f138/pomozte-nam-upravou-menu-copywriting-t7781.html).
Mezi těmito 3 jsme měli svého favorita (kterého jsme ale nezveřejnili kvůli možnému ovlivnění výsledků) a když se většina shodla na tom stejném, tak jsme měli jasno.

 

Jaké novinky nebo bonusy přineslo sloučení všech tří systému, kromě většího počtu uživatelů?

Především jedno prostředí, kde seženete téměř vše co se textů týče. Uživatel nemusí přecházet mezi službami, ale má vše pohromadě uvnitř jedné. Mně osobně to přineslo snazší správu a aktualizaci systémů. Počet uživatelů pak zůstal zachován, možná se i zmenšil (ne všechny weby jsme přemigrovali; třeba z PayPostu byly automaticky schváleny všechny – proto jsme jej migrovali jako první, z WebPostu jen ty, které splňovaly alespoň kritéria pro kategorii obyčejné weby).

 

V závěru bych se tě chtěl, Otakare zeptat, na jaké novinky se můžeme v Copywritingu těšit a zároveň ti poděkovat, za tento rozhovor.

Patrně největší a nejzajímavější novinkou je podčlánková inzerce. Její tvorba nám zabrala skoro 2 měsíce. Bylo potřeba udělat spoustu nových věcí, třeba – napsat API pro WebDeal.cz, napsat zbrusu nový modul pro WordPress, napsat úpravu Copywriting.cz, tak aby se dala nakupovat podčlánková inzerce skrze rozhraní systému. Výsledkem je pak něco naprosto úžasného, co není k vidění nikde jinde na světě.

Pod článkovou inzercí ale vylepšování systému nekončí. Po celý duben máme naplánováno zveřejňovat každý týden jednu větší novinku, takže se uživatelé našeho systému mají na co těšit.

Děkuji ti za rozhovor.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post Navigation