Někteří tvůrci webů se ženou za návštěvností a snaží se jí navýšit za jakoukoliv cenu. Pro někoho je zase důležité co největší sdílení obsahu. Někdo si zase potrpí na zpětné reakci od čtenáře. O vyvolání této zpětné vazby ve formě komentářů bude tento článek.

Mně samotného potěší všechny tři zmíněné věci. Ať již přirozeně stoupací návštěvnost, či sdílení obsahu. Jedno je symbolem, že obsah je čtivý a zajímá více a více lidí. Sdílení zase znamená, že se článek čtenáři natolik líbí, že o něm chce dát vědět dalším ve svém okolí. Sdílení je už částečně taková slabá zpětná vazba od čtenáře. Opravdu ale jen slabá, nevíte kdo sdílel a nemůžete s daným uživatelem dále komunikovat. Komentář pod článkem to je ale jiná 🙂 . Čtenář si našel čas, aby napsal nějaký smysluplný komentář, který obohatí váš článek o další informace. Většinou na sebe zanechá kontakt ve formě emailu a vy můžete reagovat. Pro mě je tedy faktor komentování tím nejsilnějším. Vždy mě velice potěší, když si někdo najde čas a vyplodí něco smysluplného. Proto i já sám se na tyto komentáře snažím odpovědět a věnovat čas čtenáři.

Z důvodu, že velice malé procento návštěvníků má tendenci komentovat, jsem se rozhodl sepsat několik rad. Tyto rady vám můžou pomoc, k zapojení větší části vašich čtenářů. Jsou to ale stále jen rady a ne zaručené tipy. Tak že je můžete zkusit všechny a přesto nevidět žádné zlepšení 😉 .

1. Sledování odpovědí

Vciťte se do role vašeho nového návštěvníka. Narazíte na článek, který jste dlouho hledali. Přečtete ho na jeden nádech a pak se rozhodnete napsat komentář. Napíšete komentář a z webu odejdete. Nepamatujete si jeho název a pokud ano za pár dní určitě zapomenete, že jste komentovali pod nějakým článkem. Tak že daný návštěvník se už většinou nedozví o vaší odpovědi či komentářích jiných čtenářů. Nebude tedy na ně reagovat a vy přijdete o další příznivé komentáře.

Pro tento případ je velice dobré, mít zaškrtávací políčko, kterým se komentující přihlásí k odběru odpovědí k určitému článku. Komentujícímu vždy přijde email o novém komentáři u článku a může na něj velice snadno reagovat. Samozřejmostí je i odkaz na snadné odhlášení z odběru. Pro přidání takovéhoto políčka je nespočet pluginů. Některé jsou robustní, některé plní jenom tento účel. Já bych vám doporučil jednoduchý plugin Subscribe To Comments . Není to žádný obrovský plugin, který zbytečně zatěžuje WordPress. Plní svou jedinou funkci a to je přihlášení odběru komentářů k danému článku. V nastavení pluginu je nutné si přepsat anglické fráze na české. Tím celá vaše práce končí a můžete se těšit na více komentářů 🙂 .

2. Snadné přidání komentáře

Denně navštívím několik webů. Některé mají velice jednoduchý formulář pro přidání komentáře. Jiné mají zase různé pluginy a aplikace třetích stran a vyžadují různé nesmysly. Osobně si to často rozmyslím napsat komentář, když po mě daný web vyžaduje registraci. Ať jsou to facebook komentáře (facebook nemám), či komentáře od wordpress.com nebo disqus atd. Nechci se registrovat do dalších služeb. Chci jen přidat komentář nic víc. Ještě jsem nenašel článek, který byl byl tak úžasný, aby mě přiměl se do nějaké takovéto služby registrovat. Natož, dané služby si většinou ukládají komentáře na své servery. Přesun komentářů je poté velké peklo. Využijte tedy velice přívětivé wordpress komentáře, které jsou v systému již od začátku. Nenuďte čtenáře opisovat nějaký přiblblý a nečitelný kód. Se spamem si můžete poradit i jinak. Vyžadujte jen o nejnutnější Jméno a Obsah komentáře. Já k tomu přidávám ještě email, abych měl případný kontakt na čtenáře.

3. Zpětná reakce

Čtenář si dal tu práci a napsal vám komentář. Co uděláte vy? Schválíte ho či to udělá sám systém? Nebo si komentář přečtete a odpovíte na něj? Pokud už si někdo dal tu práci a napsal vám smysluplný komentář, tak je vhodné na tento komentář odpovědět. Nejlepší je v co nejkratším čase. Dejte čtenáři najevo, že vám na něm záleží. Čtenář uvidí, že web není mrtví a že se o něj staráte. Také jej potěší, když mu někdo na jeho dotaz, názor odpoví. Snažte se tedy odpovídat na každý komentář.

4. Odměna

Jak se říká, ani kuře zadarmo nehrabe. Vytvořte tedy nějakou možnost odměny. Vypíchněte ty nejlepší komentáře. Obdarujte ty nejlepší komentátory, třeba nějakým malým dárkem. Může to být odkaz u vás na webu. Může to být třeba propiska nebo jiný předmět. Je to na každém, jak to pojme. Uživatel se spíše zapojí, když bude moc něco získat. Tento tip je především pro nějaké magazíny.

5. Kontroverzní témata

Máte nějaký názor na nějaké téma? Napište o tom článek. Postavte se na jednu stranu a uvidíte, že se brzy objeví komentáře, proč je lepší jiná strana než ta vaše. Piště o tématech, kde se najde spousty protichůdných názorů. Zvolte téma, které si o diskuzi samo říká. Lidé velice rádi, vyjadřují svůj názor na určité věci. Rádi se dohadují a vyvrací ostatním jejich pravdy. Obzvláště na internetu, kde můžou být anonymní. Dávejte si ale velký pozor, diskuze pod těmito články se velice snadno změní v peklo. Lidé si začínají nadávat a už neargumentují smysluplně. Vznikne flamewar (příliš ohnivá diskuze), otázkou je zdali takovéto komentáře u sebe na webu chcete 🙂 .

6. Výzva k aci

Chcete aby návštěvník komentoval váš článek? Vyzvěte ho k tomu. Řekněte mu to. Říká se, že návštěvník neví co dělat, dokud mu to někdo neřekne. Napište tedy na konec článku dotaz a zmiňte se, že může odpovědět dole v komentářích 😉 . Je dobré dotaz velice specifikovat. Naopak nesnažte se vyžebrat komentář za jakoukoliv cenu. Máte nějakou hrdost a přeci jen pokud čtenář chce, tak komentář přidá.

7. Zpětný odkaz

Dalo by se to zařadit do dárku pro komentujícího. Jde o možnost přidání adresy webu při odesílání komentáře. Někteří lidé mají tuto možnost zakázanou, což jsem popisoval ve výše odkazovaném článku. Já tuto možnost zde na webu ponechávám. Lidé se pak snaží komentovat u článků, které se týkají tématu jejich odkazovaného webu. Díky tomu, že má autor komentáře web na dané téma, velice často má k článku co říci. Bohužel se také stává, že přijde někdo a vyplodí nesmysl jen z důvodu odkazu. Takovéto komentáře buď mažu celé a nebo jen URL adresu. Smysluplné komentáře, ale i s adresou nechávám 🙂 .

Možná si říkáte, proč se snažit aby jste měli na webu více komentářů. Jde o dvě zásadní věci. Máte zpětnou vazbu od vašich návštěvníků a pomůže vám to v určení směru. Druhou věcí, je získání lepších pozic ve vyhledávačích. Články s komentáři, jsou pro většinu lidí přínosnější. Díky komentářům se nabalí další informace od ostatních lidí. Vyhledávače jsou si toho vědomi a takovýto článek posouvají výše.

Máte nějaký zaručený způsob jak získat větší interakci od návštěvníků vašeho webu? Záleží vám na zpětné vazbě anebo pro vás důležité, aby se čtenář vyjádřil?

 

4 komentáře k článku “5+ tipů na získání více komentářů na svém webu

  1. ČeskýJazyk 10.9.2016 v 19.03 říká:

    Ten, kdo chce něco psát/zveřejňovat, by neměl své návštěvníky podceňovat.

    Měl by si uvědomit, že návštěvníci na rozdíl od něj mohou umět česky.

    Na mne články či weby s chybami nepůsobí důvěryhodně.
    První, co mne u nich většinou napadne, je „Jak se majitel (obchodník, výrobce), kterému čtenáři nestojí za to, aby si obsah/text nechal zkorigovat, asi postaví ke konkrétnímu problému? Jak bude řešit reklamaci? Nebude na klienty »kašlat« (stejně jako na pravidla pravopisu)?“

    Pro případ, že by to z mého komentáře nebylo zřejmé:
    Všechny články (zatím asi 9), které jsem u Vás „potkala“, obsahují chyby…

    • admin Autor článku 10.9.2016 v 20.25 říká:

      Dobrý den,
      je nám jasné, že v článcích budou nějaké chyby. Články jsou ovšem publikované na osobním blogu a ne blogu nějaké firmy. Nevyřizujeme tedy nějaké reklamace a jen se podělujeme s ostatními o naše zkušenosti. Jak můžete vidět u jiných článků, tak jsme již mnoha lidem pomohli. Např.: s nedostupnou WiFi, či ušetřit v obchodě ALza.cz/.sk .
      Web sponzorujeme z vlastních zdrojů a nemáme tedy na to, aby jsme platili ještě někoho na korekturu textů. Pokud se chcete této práce ujmout, budeme rádi.

  2. Kontroverzní témata jsou fajn, funguje to spolehlivě. Mistr na takové psaní je Petr Jeník, který už naštval tolik lidí, že ho teď tahají po soudech. Je ovšem otázka, zda to za to stojí 🙂

    • admin Autor článku 31.7.2016 v 16.47 říká:

      Člověk na to musí mít žaludek, ale pokud píše pravdu, tak se nemusí bát. Ano Petr Jeník je na tohle expert, ale už dlouho nic nenapsal.
      Do určité hranice to za to určitě stojí. Jsou to většinou témata, která jinde nejsou a lidi zajímají. Jen jak říkám, nesmí to být lži, jelikož to je pak jasný malér.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post Navigation